0593 222123 erik@de-noormannen.nl
Selecteer een pagina

SEO website kwaliteit, lees hieronder Google’s definitie van een hoge kwaliteit website.

Voor de eerste keer heeft Google de volledige versie van hun SEO website kwaliteit richtlijnen  (zoekmachine kwaliteitsbeoordeling) gepubliceerd. De 160 pagina’s dikke boekwerk was voorheen alleen beschikbaar voor Google’s search kwaliteitsbeoordelaars. De SEO website kwaliteit richtlijnen beschrijven het soort website waar Google veel waarde aan hecht. Aan de hand van deze richtlijnen beoordeelt een groot team (mensen) alle websites.

Google vergelijkt vervolgens de menselijke rating met de rating via de algoritmen. Als de ratings niet overeenkomen, kunnen deze algoritmen daarop aangepast en verbeterd worden. Let wel de menselijke beoordeling bepaalt niet de individuele ranking van een website, maar hebben hier een indirect effect op.

SEO website kwaliteit richtlijnen

Deze richtlijnen stellen je in staat om te controleren of jouw webpagina’s qua inhoud en opbouw voldoen aan de Google kwaliteitseisen. Deze richtlijnen beschrijven de SEO website kwaliteitseisen van Google voor een hoge ranking in de zoekmachines.

Wat definieert een hoge SEO website kwaliteit?

Volgens de kwaliteitsrichtlijnen van Google, zijn de volgende elementen belangrijk voor een hoge ranking in zoekmachines:

    1. Goede content

      Hoge kwaliteit pagina’s zijn pagina’s die “een bevredigende hoeveelheid belangrijke inhoud van hoge kwaliteit” bevatten. Het creëren van inhoud van hoge kwaliteit kost een aanzienlijke hoeveelheid van ten minste één van de volgende elementen: tijd, inspanning, expertise of talent / vaardigheid.

      Volgens Google zijn encyclopedie artikelen van hoge kwaliteit als ze feitelijk, accuraat, duidelijk geschreven en volledig zijn. Content op een webshop is van hoge kwaliteit als de bezoeker de producten die ze zoekt makkelijk kan vinden (goede zoekfilterfunctie) en eenvoudig kan bestellen.

      De hoeveelheid aan inhoud die per pagina nodig is om te voldoen aan de kwaliteitseisen is afhankelijk van het onderwerp en het doel van de pagina. Een pagina dat een breed onderwerp behandeld zal veel meer informatie moeten bevatten dan een pagina die zich richt op een heel specifiek onderwerp.

 

    1. Geen technische fouten

      Hoe vaak een website moet worden bijgewerkt, hangt af van zijn doel. Echter kun je met zekerheid stellen dat alle websites met een hoge ranking per definitie goed verzorgd, onderhouden en op de juiste wijze zijn bijgewerkt.

      Google stimuleert de beoordelaars om de website goed uit te proberen tijdens een test. Ze moeten kijken of links werken, uiteraard moeten de afbeeldingen laden, daarnaast kijken ze of er regelmatig inhoud moet worden toegevoegd en bijgewerkt. Bent u benieuwd of uw website technisch in orde is? Laat ons een website check uitvoeren en wij vertellen u wat er goed gaat en wat er beter moet!

 

    1. Een positieve reputatie

      Een slechte reputatie van een website heeft een negatieve invloed op de SEO website kwaliteit. Google zegt dat de website beoordelaars waardering, BBB ratings, nieuwsartikelen, Wikipedia artikelen, blog posts, tijdschriftartikelen, forumdiscussies en ratings moet controleren van onafhankelijke organisaties om de reputatie van een bedrijf te beoordelen.

      Met onze social media monitor helpen wij u om uw online reputatie te beschermen.

 

    1. De website moet  deskundigheid, gezag en betrouwbaarheid uitstralen

      Op het vakgebied/interessegebied van de website moet elke pagina deskundigheid, gezag en betrouwbaarheid op het onderwerp uitstralen. De term “deskundige” kan worden gebruikt voor alle soorten websites, van roddel websites, mode websites tot humor websites.

      Google stelt expliciet dat ze ook veel waarde hechten aan “alledaagse kennis” gebaseerd op levenservaring. Een website wordt niet gestraft als de informatie niet educatief of een bepaalde vorm van trainingsinformatie bevat.

 

    1. De website moet een functioneel pagina-ontwerp hebben

      Een website moet goed georganiseerd en overzichtelijk zijn. Daarnaast moet het ontwerp functioneel en handig in gebruik zijn. De inhoud moet duidelijk worden weergegeven en het moet duidelijk zijn waar de site overgaat.

      Advertenties en secundaire inhoud moet niet afleiden van de belangrijkste inhoud. Het moet duidelijk zijn welke delen van de pagina advertenties zijn. Dit kan door expliciete vermelding of gewoon door de manier waarop de pagina is vormgegeven.

      Wat gebruiksvriendelijk is voor een webshop pagina kan behoorlijk afwijken van het ontwerp van een informatieve pagina. Voor Google moet een pagina vooral functioneel en gebruiksvriendelijk zijn, Google vindt het niet belangrijk dat een pagina er mooi uitziet.

 

    1. De website moet een bevredigende hoeveelheid informatie bieden

      Verberg je contactgegevens niet. Google wil graag de “Over ons” informatie zien plus de contactgegevens. Ook de klantenservice informatie is voor Google belangrijke informatie. Zelfs informatie over wie verantwoordelijk is voor de inhoud en het onderhoud van de website vindt Google interessant.

 

  1. Extra nuttige aanvullende inhoud toevoegen

    Een pagina met een SEO kwaliteit en een hoge ranking in Google hoeft niet per definitie extra aanvullende informatie te bevatten. Echter kan het toevoegen van nuttige aanvullende informatie wel helpen om de totale SEO website kwaliteit te verbeteren.

    Denk hierbij aan speciale functie binnen een webshop voor het verkrijgen van extra productinformatie of het gemakkelijk vinden van bijpassende producten.

Uiteraard helpen wij u graag bij het verbeteren van uw ranking in Google. Laat ons gratis een SEO scan en Website scan uitvoeren en wij vertellen je wat er beter kan! BEL >> 0593 222123 of 06 81338794