0593 222123 erik@de-noormannen.nl

Laat ons een SEO scan uitvoeren en optimaliseer jouw website?

SEO Scan is een belangrijk hulpmiddel om jouw website te checken. De startpagina van jouw website is de belangrijkste pagina van je site. Het is de pagina die de meeste mensen zullen zien. Deze startpagina moet jouw bezoekers direct overtuigen dat jouw website interessant voor ze is. Bovendien wil je natuurlijk dat ze doorklikken en makkelijk andere pagina’s van jouw site kunnen vinden.

De homepage gaat niet over zoekwoorden

Het belangrijkste doel van de homepage is niet het rangschikken voor jouw belangrijkste zoekwoorden. Om een voorbeeld te noemen het is niet de homepage van Bol.com die een hoge ranking voor de zoekterm “lcd tv” heeft maar deze pagina wel; Bol LCD TV

De startpagina van jouw website heeft de volgende doelstellingen:

  1. De bezoekers welkom heten op de site.
  2. Direct duidelijk maken wat je doet of verkoopt.
  3. De bezoeker de weg wijzen naar de informatie die hij/zij zoekt.

Wil je dus een hoge ranking voor een bepaald zoekwoord, dan is het verstandig om hiervoor één speciale (zogeheten landingspagina) maken. Hoe meer pagina’s je optimaliseert hoe beter. Over het algemeen optimaliseer je een pagina voor één zoekwoord. Een pagina die zeer relevant is voor één zoekwoord is beter dan een pagina die relevant is voor meerdere zoektermen. Hierdoor wordt de waarde van de pagina namelijk verdeeld over meerdere zoekwoorden en per definitie is dat minder effectief voor je ranking.

Er zijn een aantal zoekwoorden die voor de homepage relevant zijn

De homepage kan een hoge ranking krijgen voor een beperkte set van zoektermen:

  1. De bedrijfsnaam.
  2. Als je een lokale dienst (bijvoorbeeld “loodgieters”) aanbiedt, dan kan jouw homepage een ranking krijgen in de lokale zoekopdrachten.
  3. Als jouw bedrijfsnaam een zoekwoord bevat, dan kan de homepage ranken op deze zoekwoorden mits ze niet teveel concurrentie kennen.

In aanvulling op deze zoekwoorden, kan de homepage ook op andere zoekwoorden ranken als ze nauw verwant zijn aan het bedrijf. In het algemeen is het waarschijnlijker dat andere pagina’s van jouw website beter ranken op deze zoekwoorden. Voorwaarde is wel dat zowel de homepage als de afzonderlijke pagina’s wel genoeg backlinks moeten hebben.

Hoe optimaliseer je jouw homepage?

Hoewel je de afzonderlijke pagina’s van jouw website voor bepaalde zoekwoorden moet optimaliseren, zijn er nog een aantal dingen die je kunt doen om de homepage van jouw website te optimaliseren:

  • De titel van uw webpagina moet zich richten op de bedrijfsnaam, het belangrijkste product en het belangrijkste voordeel dat jouw bedrijf biedt.
  • De homepage moet een gestructureerd menu hebben dat toegang biedt tot alle belangrijke pagina’s van je website.
  • De homepage moet het belangrijkste verkoopargument communiceren.
  • De homepage moet een duidelijke focus hebben. Voeg niet te veel links toe in de tekst. De pagina’s van de website moeten gewoon goed bereikbaar zijn via het navigatiemenu en/of een zoekveld.
  • De homepage moet de contactgegevens duidelijk laten zien (wekt vertrouwen).

SEO scan controleert de basis elementen

Zoekmachine optimalisatie leidt slechts tot resultaten als de basis goed is. Dat betekent dat jouw website snel en toegankelijk moet zijn en dat er geen technische fouten optreden, enz. Laat ons gratis een SEO scan en Website scan uitvoeren en wij vertellen je wat er beter kan! BEL >> 0593 222123 of 06 81338794