0593 222123 erik@de-noormannen.nl
Selecteer een pagina

Logo, Huisstijl en Concept Ontwikkeling

een nieuw merk vanuit 8 verschillende organisaties

Klant | Thuiskompas

Thuiskompas is een initiatief van alle Drentse Woningcorporaties (Actium, De Volmacht, Domesta, Lefier, Stichting Eelder Woningbouw, Woonborg, Woonconcept en Woonservice) en de 12 huurdersorganisaties. Via het online platform kun je reageren op alle sociale huurwoningen in Drenthe.

OPDRACHT:
De Noormannen werden gevraagd om het positioneringstraject te begeleiden en vandaar uit de communicatie richting de lancering van het platform vorm te geven.

Merkwijzer & Merkkompas

Een nieuw merk bouwen vanuit 8 verschillende organisatie. Dat is best een uitdaging. Daarom begonnen wij met invullen van de Merkwijzer, wat is de merkvisie, de missie en wat zijn de kernwaarden? Om vervolgens te komen tot een heldere merkbelofte met bijpassende merkpersoonlijkheid. Wil je meer weten over onze werkwijze? Dat lees je hier.

Details

jan 2019 tot mei 2020
Merkwijzer, positionering

In samenwerking met

La Compagnie

Categorieën

Branding
Conceptontwikkeling
Logo ontwerp
Huisstijl
Website ontwerp Campagne

 

Nadat wij de merkwijzer en het merkkompas hadden ingevuld, stond de positionering snel vast. Samen met onze design partner La Compagnie ontwikkelden wij een logo en onderscheidend visuele huisstijl. 

We gaven kleuradvies ten behoeve van het online platform en ontwikkelden duidelijke illustraties in de huisstijl. De huisstijl is met name onderscheidend door het gebruik van kleurrijke grafische illustraties die ook nog eens een communicatieve rol hebben.

Lanceringscampagne

Door middel van diverse banners hebben wij via verschillende online kanalen de lanceringscampagne uitgevoerd. Speciale Thuiskompas verhuisdozen speelden online, maar ook offline een rol bij de lancering. De eerste huurders via Thuiskompas kregen gratis Thuiskompas verhuisdozen.

Campagne week 1

Huidige klanten van alle woningcorporaties krijgen een email met informatie over Thuiskompas. Via diverse online kanalen ondersteunen wij deze boodschap.

Campagne week 2

Inschrijven op Thuiskompas is belangrijk, want de opgebouwde inschrijftijd gaat ook mee. Op die manier hoef je niet opnieuw te beginnen met het opbouwen van wachttijd.

Campagne week 3

Er zijn geen woningen meer beschikbaar via de sites van de woningcorporaties. Met andere woorden we zijn druk aan het inpakken, zodat alle huizen binnenkort verhuisd kunnen worden naar het nieuwe platform.

Campagne week 4

In deze week gaan echt alle huizen over naar het nieuwe platform. De instellingen worden gecheckt en binnenkort kun je dus via Thuiskompas alle sociale huurwoningen in Drenthe vinden. Bovendien kun je dan op alle huizen reageren.

Campagne week 5

Bij een verhuizing hoort inpakken en natuurlijk ook uitpakken.

Campagne week 6

Op kenbaar te maken dat de site live is, werd dit beeld gebruikt op de diverse online kanalen.

Animatie

Om bestaande klanten van de diverse woningbouwcorporaties te informeren over de aanstaande overgang naar Thuiskompas, ontwikkelden wij een serie animaties.

Meer projecten

Door de site te blijven gebruiken, ga je akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

Deze site is standaard ingesteld op 'cookies toestaan", om je de beste mogelijke blader ervaring te geven. Als je deze site blijft gebruiken zonder je cookie instellingen te wijzigen, of als je klikt op "Accepteren" hieronder, dan geef je toestemming voor het gebruik van Cookies.

Sluiten