Logo, Huisstijl en Concept Ontwikkeling
een nieuw merk vanuit 8 verschillende organisaties
Klant | Thuiskompas
Thuiskompas is een initiatief van alle Drentse Woningcorporaties (Actium, De Volmacht, Domesta, Lefier, Stichting Eelder Woningbouw, Woonborg, Woonconcept en Woonservice) en de 12 huurdersorganisaties. Via het online platform kun je reageren op alle sociale huurwoningen in Drenthe.
OPDRACHT:
De Noormannen werden gevraagd om het positioneringstraject te begeleiden en vandaar uit de communicatie richting de lancering van het platform vorm te geven.
Merkwijzer & Merkkompas
Een nieuw merk bouwen vanuit 8 verschillende organisatie. Dat is best een uitdaging. Daarom begonnen wij met invullen van de Merkwijzer, wat is de merkvisie, de missie en wat zijn de kernwaarden? Om vervolgens te komen tot een heldere merkbelofte met bijpassende merkpersoonlijkheid. Wil je meer weten over onze werkwijze? Dat lees je hier.
Details
jan 2019 tot mei 2020
Merkwijzer, positionering
In samenwerking met
Categorieën
Branding
Conceptontwikkeling
Logo ontwerp
Huisstijl
Website ontwerp Campagne
Nadat wij de merkwijzer en het merkkompas hadden ingevuld, stond de positionering snel vast. Samen met onze design partner La Compagnie ontwikkelden wij een logo en onderscheidend visuele huisstijl.
We gaven kleuradvies ten behoeve van het online platform en ontwikkelden duidelijke illustraties in de huisstijl. De huisstijl is met name onderscheidend door het gebruik van kleurrijke grafische illustraties die ook nog eens een communicatieve rol hebben.
Lanceringscampagne
Door middel van diverse banners hebben wij via verschillende online kanalen de lanceringscampagne uitgevoerd. Speciale Thuiskompas verhuisdozen speelden online, maar ook offline een rol bij de lancering. De eerste huurders via Thuiskompas kregen gratis Thuiskompas verhuisdozen.

Animatie
Om bestaande klanten van de diverse woningbouwcorporaties te informeren over de aanstaande overgang naar Thuiskompas, ontwikkelden wij een serie animaties.