door Erik Veenstra | apr 7, 2016
Klant | Katoele Subsidie Experts
De Noormannen hebben in opdracht van Katoele Consultancy (Voortaan Katoele Subsidie Experts) vormgegeven aan de lange termijn visie & de bijbehorende marketingstrategie. Hieraan lag een bestaand marketingplan ten grondslag. In de periode van september 2015 tot december 2015 heeft er onder leiding van De Noormannen een Brand Design proces plaatsgevonden. Aan de hand van een aantal sessies hebben wij stil gestaan bij de vraag; “Wie is Katoele Consultancy, wat wil zij voor wie betekenen en hoe wil ze zich in de markt profileren?”
Op basis van deze sessies is een concept ontwikkeld waarmee Katoele zich de komende jaren als dé Subsidie Expert zal kunnen gaan profileren. Katoele Subsidie Experts hebben op 1 april tijdens het 5 jarig jubileum de nieuwe naam en de nieuwe website gelanceerd.
Concept:
VAN DROMEN
NAAR REALITEIT
verder kijken dan de rest
Werkzaamheden:
Begeleiding positioneringstraject, naamswijziging voorgesteld en het opstellen van de Merkwijzer. Daarna een briefing opgesteld inclusief overleg met het creatief team.
Project Begeleiding: De Noormannen Marketing & Communicatie
Ontwerp website: De Noormannen Marketing & Communicatie
Concept & beeldtaal: Buro Marie | Marije van Regenmortel
Technische realisatie website: Sabel Webdesign | Jos Sabel
door Erik Veenstra | jun 20, 2014
Voor Egbert Oosting Transport ontwikkelden De Noormannen een herkenbaar logo en een bijpassende huisstijl.
Project Begeleiding: De Noormannen Marketing & Communicatie
Ontwerp: De Noormannen Marketing & Communicatie
door Erik Veenstra | mei 22, 2013
FLINQ jongerencoaching, dat is de naam die ik bedacht voor een nieuwe organisatie. Deze organisatie is ontstaan uit twee reeds bestaande organisaties; Vanboeijen en De Zijlen. Om te bepalen wat het gewenste imago voor deze nieuwe organisatie is, heb ik 4 sessies begeleid waarin deze vraag centraal stond. Uiteindelijk hebben wij een concrete omschrijving van het gewenste imago als resultaat uit deze sessie kunnen halen.
Gebaseerd op deze omschrijving heb ik de naam bedacht en de ontwikkeling van het logo en de huisstijl begeleid.
Draagvlak creëren
Hoe zorg je ervoor dat een nieuwe organisatie met een nieuwe naam snel draagvlak krijgt bij zowel cliënten (licht verstandelijk gehandicapte jongeren) als medewerkers. Met deze opdracht ben ik in mei aan de slag gegaan. Het idee was snel geboren; er moest een FLINQ aan de slag dag georganiseerd worden. Een dag waarop cliënten en medewerkers samen aan de slag zouden gaan met de nieuwe organisatie FLINQ. Om ze het gevoel te geven dat ze zelf de touwtjes in handen hadden hebben wij alle letters van de naam laten maken. Iedereen kreeg bij binnenkomst willekeurig een letter. Deze letters moesten ze vervolgens de hele dag bij zich houden. In ons programma kregen de letters uiteraard een belangrijke rol.
Men ging letterlijk met de nieuwe naam aan de slag.
Project Begeleiding: Erik Veenstra | De Noormannen Marketing & Communicatie
Concept & Idee: Erik Veenstra | De Noormannen Marketing & Communicatie
Ontwerp logo (2013): Turksma & Partners Communicatiespecialisten
Presentatie & begeleiding Flinq aan de Slagdag: