Selecteer een pagina

SEO checklist

SEO checklist voor een goed resultaat in Google. U zult een hoop tijd en geld besparen als u de juiste dingen doet in de juiste volgorde.

Hoe te werken met deze SEO checklist

Om een ​​hoge SEO ranking in Google te krijgen, moet u de volgende dingen doen:

 

Stap 1: het begrijpen van het concept van zoekmachine optimalisatie (SEO)

Lees het hoofdstuk “SEO basisprincipes” om te leren hoe zoekmachine optimalisatie u zal helpen om uw omzet te verhogen. U zult namelijk een hoop tijd besparen als u het basisconcept van zoekmachine optimalisatie begrijpt voordat u begint. Het is bijvoorbeeld belangrijk te weten dat één spamelement op website al uw andere SEO activiteiten kan vernietigen.

 

Stap 2: kies uw zoekwoorden zorgvuldig

Neem de tijd om de juiste zoekwoorden voor uw website te vinden. De meest voor de handliggende zoekwoorden zijn meestal niet de beste zoekwoorden voor SEO.  Het is niet per se noodzakelijk dat uw website in Google hoog scoort op populaire zoekwoorden waar veel mensen op zoeken. Het is belangrijk dat uw website rankt op zoekwoorden die aansluiten bij het zoekgedrag van potentiële klanten.

► Hoofdstuk: Keyword onderzoek

 

Stap 3: het optimaliseren van uw webpagina’s

Het optimaliseren van uw webpagina’s is belangrijk als u ​​hoge rankings in Google en andere zoekmachines wilt krijgen. Backlinks en sociale links zijn belangrijk, maar de inhoud van uw webpagina’s blijven het fundament van uw SEO rankings.

► Hoofdstuk: Webpagina optimalisatie

 

Stap 4: voor goede backlinks

Als er meer dan één pagina relevant is voor een zoekwoord, krijgt pagina met de beste backlinks de hoogste ranking. Backlinks zijn een belangrijke ranking element in het algoritme van Google, Bing en andere zoekmachines.

► Hoofdstuk: Linkbuilding

 

Stap 5: controleer uw resultaten

Als u al het bovenstaande hebt gedaan, kunt u een ranking monitor gebruiken om erachter te komen hoe zoekmachines uw website beoordelen. Het is dus niet belangrijk/mogelijk dat uw website een hoge ranking voor alle mogelijke zoekwoorden krijgt. Idealiter heeft uw website hoge rankings voor de juiste zoekwoorden die leiden tot verkoop.

Zoekmachine optimalisatie gaat dus niet over het krijgen van hoge rankings voor populaire zoekwoorden. Zoekmachine optimalisatie gaat over het krijgen van hoge rankings voor zoekwoorden die zoekers omzetten in kopers.

► Hoofdstuk: Resultaat controleren

 

Extra stap: het optimaliseren van uw Google AdWords-advertenties

Google AdWords-advertenties kunnen een goede aanvulling zijn op uw organische zoekmachine optimalisatie campagne. Als u het goed doet, kan Google AdWords uw website veel nieuwe klanten leveren.

Als je het verkeerd doet, kan Google AdWords u een klein fortuin kosten, zonder dat het goede resultaten oplevert.

► Hoofdstuk: Google AdWords

 

Checklists helpen om dingen gedaan te krijgen, aan het eind van elk hoofdstuk vindt u een ‘checklist’ pagina. Die pagina bevat de dingen die u moet doen om zo efficiënt mogelijk te werken.