Selecteer een pagina

De Noormannen gaan samen met ons de koers voor de profilering van De Gemeente Midden-Drenthe uitzetten. Zij gaven in het aanbestedingstraject het beste antwoord op onze vraag;

“Hoe komen wij erachter wie de gemeente Midden-Drenthe is, wat haar zo bijzonder maakt en hoe zij dat vervolgens het beste kan communiceren om zich hiermee optimaal te profileren?

Middels een goed doordacht plan gaan wij, onder begeleiding van De Noormannen, op zoek naar de kernwaarden van de Gemeente en haar dorpen. Op basis van de verzamelde informatie wordt vervolgens de merkwijzer voor de gemeente opgesteld. Deze merkwijzer is de leidraad waarlangs de communicatie, om te komen tot het gewenste imago, de komende jaren gelegd moet worden.

En dat is precies waar wij behoefte aan hebben!

Midden-Drenthe

Mylotte Huisjes | Beleidsmedewerker Recreatie, Toerisme & Gebiedsmarketing

Marketingcommunicatie

Om de juiste koers uit te zetten willen wij eerst van u weten welke kant u met uw merk op wilt. Wij begeleiden u hierbij graag. Wij maken gebruik van het Brand Design Model van Ruud Boer.

Brand Design is noodzakelijk

Wij vinden een krachtige merkidentiteit in woord en beeld van groot belang voor elke organisatie. Sterke merken zorgen voor het noodzakelijke onderscheid, want producten en diensten gaan steeds meer op elkaar lijken. Door het bouwen aan een sterk merk, behoud het merk relevantie en ontwikkel je een voorkeur bij de doelgroep. De bank- en verzekeringswereld weten als geen ander dat hun klanten niet primair kiezen voor de aangeboden producten en/of diensten, maar dat klanten vooral kiezen voor het merkimago. Een ander voorbeeld zien wij op de energiemarkt. Bedrijven als Essent en Nuon onderscheiden zich als merk, met nieuwe concurrenten als Oxxio en de Nederlandse Energie Maatschappij.

Marketing, Branding en Brand Design

Binnen marketing (het op commerciële wijze centraal stellen van de consument in alle bedrijfsactiviteiten) vormt branding (het bouwen, laden en onderhouden van merken) één van de belangrijkste instrumenten. Wij gebruiken Brand Design binnen branding om de identiteit van het merk in woord en beeld te ontwikkelen.

Merkidentiteit en merkimago

Merkidentiteit is een begrip vanuit de zender, met andere woorden vanuit u als eigenaar van een merk. Merkidentiteit geeft aan hoe uw doelgroep uw merk moet gaan ervaren. Dit krijgt vorm in woord en beeld doordat wij gebruik maken van de Brand Design methode. Wij maken uw merk als het ware ‘marktklaar’. Daarna wordt tijdens het proces van Brand Activation het merk gevestigd bij de doelgroep en vormt deze zich hiervan een beeld: het merkimago. Het merkimago is dus een begrip vanuit de ontvanger; het is het resultaat bij de doelgroep van alle inspanningen als marketeer. Als het goed is, ligt het gevormde imago niet te ver af van de gewenste identiteit.

samenvatting_el1

Brand Design vormt samen met Brand Activation de relatie tussen identiteit en imago.

Wilt u in contact komen met De Noormannen?

Wilt u graag weten hoe die Noormannen er tegenwoordig uitzien? Vul dan ons contactformulier in en wij nemen contact met u op! 

Neem contact met ons op